Já a nové kolo I.

bike4UDlouze jsem přemýšlel jak tetno článek začít, inu, ani nevím. Nevím ani jaký zvolit nadpis 🙂
Zkusím to tedy jednoduše, chtěl jsem nějaké úpravy na svém kole.

Píše se rok 2005 a já jsem uvažoval nad tím, že bych si koupil své první pořádné (dospělé) kolo.

Měl jsem nějakou vizi – ostatně jako vždy 🙂 a jako vždy mi to bylo rozmluvené.

Chtěl jsem si kolo nechat postavit… nakonec jsem si koupil kolo, které bylo v prodejně hotové. Nějak jsem nepřemýšlel nad značkou, prostě – u nás v městečku byl všehovšudy jeden prodejce a to Bárta v Úpici a prodával kola značky apache.

Často jsem se o svém novém kole bavil s mým tehdejším šéfem (bývalý mistr v cyklistice) a mohl mi v obchodě dohodnout menší slevu – nakonec prodej na splátky a bez navýšení.

Když jsem poprvé vstoupil do obchodu, ihned se mi zalíbilo jedno černé matné kolo… jenže, bylo moc drahé.

Jak jsem tak procházel obchodem, zaujalo mě ještě jedno – červené kolo, i když jsem vědel, že to není ono. Dohodl jsem se tedy, že si nechám celou věc projít hlavou a ráno bych se rozhodl. Jak to dopadlo? Většinou vždy si koupím to, co se mi líbí, i když je to třeba hloupé, dražší a každý mě od toho odrazuje.

Apache BlackHawk Disc (2005)

Apache BlackHawk Disc 2006 (01)

  • Závodní speciál pro XC závody. Moc krásné kolo, mnoho kilometrů jsem na něm najel, a byl jsem s ním celkově moc spokojený.
  • Když jsem pořizoval 3 roky na to, kolo pro mojí Sabinku, volba byla jasná 🙂

 

Apache Tanka Tate Lady (2008)

SEMC 3MP DSC

  • O něco levnější ale o nic méně kvalitní. Již tenkrát jsem si všiml, že za nějaké 3 roky se rámy dost změnily. Mohutnější trubky, intergované hlavové složení, atd, atd…

 

 

 

Po nějakém čase jsem si řekl, že bych i já chtěl mít rám, jaký má moje přítelkyně. Začal jsem tedy hledat, bohužel, bez úspěchu.
Nechal jsem to být ale já jsem šťoura 🙂 a zanedlouho jsem znovu začal hledat. S tím souvisí i nějaký ten tunning kola – barvičky, pláště atd…

Opět jsem nic moc nenašel, chtěl jsem pouze rám, tak, abych si mohl nechat zbytek svých komponentů, tak, aby to stále bylo mé kolo. Bohužel po dlouhé době, kdy jsem stále nemohl najít potřebný rám jsem pochopil, že lepší bude koupit celé nové kolo 😦 také z toho důvodu, že jsem chtěl par věcí a když jsem si všechny komponenty spočítal, cena byla téměř stejná jako nové kolo.

Hledání nového kola

Pell's Razzer Race 7 - 650b (2014)

  • Tak co? Co nového? Apache? Já nějak nevím, za tu dobu se hodně změnilo, kola, pláště, vidlice, 26″, 29″, 27.5″, převody 2×10 a 1×11, tapered krk, BB30, pevná osa, chaos v označení, atd, atd…
  • Hledal jsem, co by se mi asi líbilo (ono by se toho našlo více, jen ty ceny jsou opravdu jako zánovní auto – samorost, renovo, nuseti) a po pár dnech na internetu jsem našel opravdu velmi pěkná kola. Jedná se o českou značku Pells. Vybral jsem si Pells Razer (2014) – krásné, modré kolo. Ano, byl tam Duke ale ta cena 🙂 a už je to opět tady…

 

Takže (v angličtině velmi krásně „so“), najít prodejce v Praze a zjistit pár věcí o kolech Pells. Firma BikeMax v Dolních Počernicích a pan Višnievský….

Co říct? Pokud by někdo chtěl koupit kolo a opravdu si nechat poradit, „běžte“ za panem Višnievským. Prodejce skutečně ví o čem mluví. Poradí, pomůže, vyhoví téměř ve všech ohledech.
Pell's Duke - 650b (2014)Domluvil jsem se, že pokud složím 50% záloh (30.000kč), mohu si půjčit na víkend testovacího Duka. Pells Razer je velice krásné kolo jenže já chtěl lanka vedená vnitřkem rámu (karbon jsem ani nevyhledával) a to má až Duke, takže volba padla právě na něj. Mimochodem, Duke znamená v češtině Vévoda a už z internetových stránek se mi moc líbil.

70km na Pells Duke a jízda na kole za 60.000kč

Pells Duke (2014) - testovací (01)

  • 10 let jsem měl 26″ kola – asi jako spousta lidí. Poprpvé jsem zkusil 27,5″ kola (29″ kola jsem nechtěl – moc veliké, můj názor je, že do terénu méně vhodné) a pocit to byl velmi zajímavý.
  • Nevím čím to bylo ale stabilita byla horší než na 26″ kolech. Možná 27,5″ koly, možná řidítky 680mm – pro mě naprosto nové. Rychle jsem si ale zvykl a po pár km už jsem neměl sebemenší problém.

Pells Duke (2014) - testovací (02)

  • 70km na kole Pells Duke bylo naprosto parádních a po víkendu jsem se s ním nerad loučil. Sice jsem od rámu z karbonu čekal více pohlcování (lepší pohlcení vibrací se dostavilo ve vyšších rychlostech) ale i tak to byla hodně dobrá zkušenost.
  • V BikeMaxu jsem panu Višnievskému složil zálohu 10.000kč s tím, že v březnu přijdu doplatit zbytek částky.

 

Tady příběh končí. Už testovací jízda na kole Pells Duky probíhala o víkendu, těsně před Vánocemi, až do chvíle než se mi pan Višnievský na konci února ozval, kdy si pro své nové
kolo přijedu, nebo jestli jsem si koupi kola nerozmyslel…

Příspěvek byl publikován v rubrice Nakupování, Sport se štítky , , , , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

